niedziela, 18 marca 2012

Wspólne gotowanie # 3 i podsumowanie #2

Kolejny tydzień..i tym razem ja zapraszam na potrawkę z kurczaka z ziemniakami.. Przepis znaleziony w jakiejś starej gazecie..nie wiem jakiej , bo mam tylko wycinek z przepisem..
Zapraszam bardzo serdecznie i czekam na Wasze propozycje...
  • pół kurczaka 
  • 2 marchewki
  • 1/2 selera
  • 1/2 pora
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 cebula
  • 2 łyżki mąki
  •  1/2 szkl. śmietany 18% 
  • 1/2 szkl.śmietany 30%
  • ziele angielskie
  • liście laurowe
  • sól
  •  6 większych ziemniaków
  •  olej

Włoszczyznę oczyścić, obrać i opłukać.Włożyć do garnka, dodać opłukane mięso .Zalać zimna wodą [ około 1,5 l] dodać przyprawy i gotować na wolnym ogniu około 40 minut.Rosół przecedzić.Warzywa drobno pokroić, mięso oddzielić od kości i również pokroić. Ziemniaki obrać i pokroić w większą kostkę.Wrzucić do rosołu i gotować pod przykryciem 10 minut.Odcedzić.Cebule obrać , pokroić i zeszklić na oleju.Oprószyć mąką i zasmażyć.Rozprowadzić rosołem i śmietanami.Do sosu włożyć mięso, odsączoną kukurydzę , ziemniaki i warzywa.Podgrzać. Przyprawić i posypać tymiankiem.
Podsumowanie wspólnego gotowania # 2
Mysza zaproponowała bardzo smaczną potrawę, ale mało osób ja zrobiło..a żałujcie , bo naprawdę warto było zrobić taką kapustkę..ja na pewno zrobię jeszcze kiedyś..
Jeśli ktoś zrobił, to proszę dać znać ..i zapraszam kolejne osoby ..ja na pewno z chęcią wypróbuję jakieś nowe nieznane mi przepisy..
A tak wygląda kapusta Myszy
 

A tak wygląda  moja
 

2 komentarze:

  1. http://boronappetit.blogspot.com/ Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie. Zrobię, mój MM uwielbia gołąbki. A w tym tygodniu zabieram się za potrawkę.

    OdpowiedzUsuń